Niezwykle wygodnym i funkcjonalnym mechanizmem jest możliwość dodawania plików załączników do wszystkich głównych kartotek. W każdej firmie istnieje zbiór teczek, folderów i kartek które nie zawsze znajdują się w odpowiednim miejscu, a ich wyszukiwanie jest czasem niestety długotrwałe. Rozwiązaniem takiego problemu jest oczywiście skanowanie takich dokumentów i wrzucanie ich do komputera w postaci elektronicznej, jednak nie zawsze wiadomo gdzie te pliki zapisaliśmy lub też czy nie zostały usunięte w procesie jakiegoś działania. Z pomocą przychodzi program Sekafi, w którym bez problemu możemy dodać takie kopie elektroniczne do odpowiednich rekordów bazy danych. Jeśli posiadamy umowę z jakimś kontrahentem czy też instrukcję obsługi urządzenia to wyszukiwanie takich dokumentów w teczkach zajmuje określony odcinek czasu jednak gdy dodamy takie pliki w postaci elektronicznej wystarczy gdy otworzymy kartotekę danego kontrahenta czy też urządzenia i mamy w ciągu kilku sekund otwarte informacje które nas interesują.
Dodatkowo program został wyposażony w komponenty, dzięki którym może komunikować się ze wszystkimi dostępnymi na rynku skanerami, przez co z poziomu tej aplikacji możemy w każdej chwili zeskanować dokument i od razu umieścić go w bazie załączników programu Sekafi bez zbędnego zajmowania miejsca na dysku lokalnym komputera. Dostęp do takich dokumentów ma każdy uprawniony użytkownik programu z dowolnego komputera, na którym został zainstalowany program Sekafi.